Jevy Web Development

Eigenaren van kleine en middelgrote bedrijven hebben vaak te maken met veel verwarring over het ideale aantal woorden voor een stukje geschreven inhoud op hun website of blog. Gegevens van de afgelopen vijf jaar laten een gestage toename zien in de lengte van gepubliceerde berichten. En het lijkt erop dat de verandering met goede reden plaatsvindt.

In 2017 daalde de gemiddelde artikellengte bijvoorbeeld ergens tussen de 500 en 1.000 woorden, waarbij minder dan 10% van de bloggers investeerde in lange artikelen (meer dan 2.500 woorden).

graph showing that in 2017, the majority of bloggers (over 40%) felt their content was successful at 500-1000 words, and fewer than 10% wrote more than 2500 words

Tegenwoordig zien de zaken er daarentegen heel anders uit. Volgens onderzoek van Orbit Media publiceert 63% van de bloggers berichten die het standaardaantal van 1.000 woorden overschrijden, waarbij 30% tot 36% van degenen die boven de 1.500 woorden komen, ‘sterke resultaten’ rapporteert.

a graph showing that 36% bloggers writing 3000+ words reported strong results from their content, while all lower word counts had lower percentages of strong results

Bron

Maar hoewel de gegevens suggereren dat lange inhoud beter presteert in het huidige digitale marketinglandschap, kunnen we niet concluderen dat marketeers in 2021 simpelweg meer moeten schrijven. Integendeel: ze moeten leren wanneer en hoe ze in lange inhoud moeten investeren. om er het maximale uit te halen zonder middelen te verspillen aan het produceren van ondermaats materiaal dat niets anders doet dan maar doorgaan.

Hoe kunt u dus het maximale uit uw digitale distributieplatforms halen met lange inhoud die lezers boeit en resultaten oplevert? In deze gids wordt alles besproken wat u moet weten voordat u long-form een ​​integraal onderdeel van uw digitale marketingstrategie gaat maken.

Leave A Comment