Eigenaren van kleine en middelgrote bedrijven hebben vaak te maken met veel verwarring over het ideale aantal woorden voor een stukje geschreven inhoud op hun website of blog. Gegevens van de afgelopen vijf jaar laten een gestage toename zien in de lengte van gepubliceerde berichten. En het lijkt erop dat de verandering met goede reden plaatsvindt.
In 2017 daalde de gemiddelde artikellengte bijvoorbeeld ergens tussen de 500 en 1.000 woorden, waarbij minder dan 10% van de bloggers investeerde in lange artikelen (meer dan 2.500 woorden).
Bron
Maar hoewel de gegevens suggereren dat lange inhoud beter presteert in het huidige digitale marketinglandschap, kunnen we niet concluderen dat marketeers in 2021 simpelweg meer moeten schrijven. Integendeel: ze moeten leren wanneer en hoe ze in lange inhoud moeten investeren. om er het maximale uit te halen zonder middelen te verspillen aan het produceren van ondermaats materiaal dat niets anders doet dan maar doorgaan.
Hoe kunt u dus het maximale uit uw digitale distributieplatforms halen met lange inhoud die lezers boeit en resultaten oplevert? In deze gids wordt alles besproken wat u moet weten voordat u long-form een integraal onderdeel van uw digitale marketingstrategie gaat maken.